“Sügis on käes” koos robotiga Beebot.
Lapsed nimetasid sügise tunnuseid ja tegevusi, õppisid roboti programmeerimist (ette, taha, vasakule, paremale) sammudena.
Математика.
Дети рассмотрели геометрические фигуры: цвет, форма, размер. Затем рассмотрели фигуру снеговика из блоков Дьенеша и палочек Кюизенера. С помощью Blue-Bot(a) собрали нужные фигуры и сделали снеговика по образцу. Также дети отметили на мате лишнюю фигуру.
Talve rõõmud
Bee-Bot robotiga õpivad lapsed Euroopa riikide lippe (Eesti, Soome, Läti, Leedu jne).
Kasutades Blue- ja BeeBotid lapsed õpivad puu nimetusi ja nende vilju. Õpivad programmeerima.
Mäng - tund "Metsas kadunud jänku"
Lapsed valivad jänku jaoks tee, nad teavad põhivärve. Tea, kuidas robotit programmeerida:
1. Jänku läheb oma koju.
2. Jänku kohtub oma sõpradega.
3. Jänku põgeneb rebase ja hundi eest.
MESILANE
Lapsed tutvuvad mesilase elutsükliga.
Lapsed programmeerivad Bee-Bot noolte suunas.
Lapsed teavad mesilase elupaigast, putukate kasulikust inimestele.
Töökas mesilane - robot tutvustas lastele mee kogumise protsessi. Lapsed teavad mesilastele maja nime, nad teavad, et mesi saamiseks koguvad mesilased meetaimedelt nektarit ja õietolmu, nad teavad tavaliste meetaimede nimesid. Lapsed jälgisid huviga nektari ja õietolmu kogumise protsessi ning julgustasid mesilast igati. Nad pakkusid mesilastele parimaid meetaimede leidmise viise, loetlesid taimede nimetusi.
OHUTU LIIKLUS
Mäng "Bee-bot õpib liiklusmärke"
Mängu eesmärk:
Lapsed, olles skeemi valinud, õpivad roboti liikumist programmeerima.
Lapsed nimetavad keelavaid ja lubavaid liiklusmärke.
1. Didaktiline mäng “Kohtla-Järve linnaga tutvumine”.
- lapsed teavad oma kodulinna nime;
- atraktsioonid;
- peatänavate ja väljakute nimed.
2. HITSA ROBOOTIKA PROJEKT
Eesmärk: Lapsed saavad linna kohta teadmisi roboti "Bee-bot" abil, tutvuvad linna vaatamisväärsustega, kasutades skemaatilisi valemeid ja loogilisi ahelaid, mille robot "Bee" edukalt lõpule viis.
Õppetegevuse konspekt
Laste vanus
4-5 aastased lapsed
Teema
Ohutu liiklus. Liiklusmärgid.
Lõimitud tegevus
Mina ja keskkond, eesti keel kui teine keel, matemaatika, robootika
Eesmärgid
Laps:
teab liiklusmärkide tähendusi;
tunneb mõisted: samm otse ja tagasi, pööre paremale, vasakule;
laps orienteerub tasapinnal;
laps järgib mängu reegleid ja oskab koostööd teha;
laps iseseisvalt programmeerib Bee-Bot´i; suudab ühest punktist teise liikumisel näha erinevaid võimalusi.
Eelnev töö
Vestlus lastega liiklusreeglitest ja tutvustus liiklusmärkidega. Interaktiivne mäng - Memoriin „liiklusmärgid“. Liikumismäng „Liiklus tänaval. Valgusfoori tuled“.
Õppevahendid
õppematt „Liiklusmärgid“, kardid numbritega 0-9ni, tagasipoolel on liiklusmärgid, mida on juba matil olemas; VEPA pulgad laste nimedega; valgusfoori tulede kaardid.
Õppedigivarustus
Bee-Bot
Õppetegevuse käik.
Õpetaja pakub lastele õppemängu Bee-Botiga. Õpetaja kasutab VEPA pulki laste nimedega. See tõstab laste huvi tegevuse vastu.
Laps valib kaarti numbiga. Nimetab numbrit. Keerab valitud kaardi teise külje ja vaatab, mis liiklusmärk seal on. Laps selgitab liiklusmärgi tähendus. Kui on vaja, õpetaja või teised lapsed aitavad teda. Laps leiab mati peal sellist liiklusmärki ja programmerib robotit nuppude abil liikumiseks liiklusmärgini.
Tegevuse jooksul tehakse liikumismäng „Liiklus tänaval. Valgusfoori tuled“. Mängus on 2 mängijuhti, kellel on käes valgusfoori tulede kaardid ning 2 meeskonda: jalakäijad ja sõidukid. Mängijuhid reguleerivad valgusfoori tulede kaartidega liiklus linna tänaval. Mängu käigus jalakäijad ja sõidukid vahetavad oma vahel rolli.
Rühm 5 „Karikakrad“.
Õpetaja Dzintra Kutirkina
Mäng Blue-Botiga: "Jõulu muinasjutt"
Metsloomad kogunesid jõulupuu juures pidupäeva tähistama (uut aastat tähistama). Nad näevad, et jõulupuu on kurb. - Mis juhtus, Jõulupuu, miks sa oled kurb? Ja jõulupuu vastab, et ta oli pühadeks riietunud, pidulik riietus selga pannud: pallid ja helmed. Aga Vana Naine Talv saatis tuisku ja tuult, nad rebisid uusaasta pallid ära ja peitsid lumehangedesse. Ja metsloomad otsustasid jõulupuud aidata. Nad läksid otsima jõulupuu kaunistusi. Lõppude lõpuks, milline uus aasta ilma ilusa Jõulupuuta!
"Talve rõõmud" + matemaatika.
Lapsed harjutasid kuni viie loendamist (lapsed viskasid kuubi ja lugesid lumehelveste arvu), kinnistasid teadmisi numbritest kuni 5-ni (leidsid numbri ja programmeerisid numbrile Blue-Bot, lapsed arvasid mõistatusi (numbri kõrval oli mõistatusega lumehelves ja vastus riputati jõulupuule).
Päkapikkude erakordsed seiklused uusaasta metsas.
Kostüümi ettevalmistamine ja tants.
Tunni teema: "Minu keha. Meeleelundid"
Lapsed on laiendanud teadmisi kehaosadest, meeleelunditest.
Lapsed näitasid joonisel antud kehaosi.
Lapsed mängisid didaktilist mängu "Näita seda, mida ma nimetan".
Lapsed programmeerisid robotmesilase tee valitud meeleorganini ja rääkisid selle funktsioonist.