Robot mTiny




http://www.lasteaed-tareke.ee/mTiny-koristab-prugi


Tutvume uue mTiny robotiga.

Lapsed uurisid roboti emotsioonikaarte,

rajasid robotile tee,

õppisid koostama ülesannete täitmise programmi,

proovisid robotit juhtida kaugjuhtimispuldi käepideme abil.



 



Ohutu liiklus. 9. rühma lapsed tutvusid robotiga Panda.

Ehitasime eritranspordiga (kiirabi, politsei) tee.

Panda abiga kuulasid nad erisõidukite helisid ja said teada, miks neid helisid vaja on ja mida peaksid ülejäänud liikluses osalejad kiirabi või politsei signaale kuuldes tegema - teed andma.




 

Õpetaja Dzintra Kutirkina
Hitsa Robootika. „Saame tuttavaks – meie rühm“.
Laste vanus : 4,5 – 5 aastat.
Lõimitud tegevused: keel ja kõne, matemaatika, eesti keel kui teine keel.
Eesmärgid:
- laps arendab oskust tutvustada oma rühma roboti abil;
- laps teab oma rühma ruumide nimetusi;
- laps jutustab piltide järgi oma rühmast;
- laps oskab programmeerida mTiny, et jõuda õige pildini.
Eelnev töö: salmi „Tere“ lugemine, rühma piltide vaatlemine.
Õppevahendid: robot mTiny, matt piltidega.
Õppetegevuse käik.
Sissejuhatus:   Tervitus. Lapsed tervitavad teineteist, nimetavad oma rühma nime.
Põhiosa:

  1. Õpetaja pakub lastele tutvustada oma rühma. Laps programmerib robotit, et jõuda pildist pildini kasutades koodikaarte. Lapsed selgitavad rühma pilte. Jutustavad, millega nad tegelevad igas ruumis või tegevuskeskuses.

Programmerides, kordavad mõisteid- samm, pööre, edasi, tagasi, paremale, vasakule; loendavad samme.
Liikumismäng „Kes on rühmas“.

  1. Õpetaja pakub lastele juhtida mTinyt nutika juhtpliiatsiga. Juhtpliiats toetab loogilist mõtlemist. Laps valib pilti ja suunab robotit kasutades juhtpliiatsit.

Lõpetav osa.
Tagasiside. Õpetaja küsib, milline tegevuskeskus meeldib lastele rohkem, millega nad tegelevad hea meelega. Mis oli raskem õppetegevuse käigus – kas programmerida robotit kasutades koodikaarte või juhtida juhtpliiatsiga?
Õpetaja tänab lapsi õppetegevuse eest.




Teema: Minu päev lasteaias

Õpetajad:

Darja Smoljak

ja

Dzintra Kutirkina

Osalesid 5 ja 6 rühmad (osaline keelekümblus), 4-5 aastased lapsed

Valdkond: mina ja keskkond, keel ja kõne, eesti keel kui teine keel, robootika.

Vahendid: mTiny robot, emotsioonide kaardid, päevaplaani sildid, didaktiline mäng „Arva ära, milline näoilme kellelgi on!“

Eesmärgid:

- laps oskab kirjeldada oma igapäevategevusi ja mänge lasteaias;

- laps teab rutiintegevuse nimetusi;

- laps oskab koostada päeva tegevuskava õpetaja juhendamisel;

- laps tunneb erinevaid emotsioone;

- laps oskab programmeerida mTiny, kasutades koodikaarte.

Eelnev töö: hommikuringi ajal päevakava arutlemine.

Kirjeldus: arutlus, mida ma teen lasteaias. Lapsed selgitavad, millised on rutiintegevused ja millised on õppetegevused, kasutades päevaplaani silte. Vastavalt nädalapäeva koostavad päevakava õpetaja juhendamisel.

Didaktiline mäng „Arva ära, milline näoilme kellelgi on!“ Mängu kaudu lapsed arutlevad, milliseid emotsioone võivad tekkida päeva jooksul lasteaias ja miks. Täiendav võimalus: leida paarilisi emotsioonikaarte, mis on mTiny komplektis ning didaktilises mängus.

Lapsed panevad kokku matti, valides sobivaid pilte. Programmerivad robotit niimoodi, et mTiny sõidab mati mööda vastavalt koostatud päevaplaani. Mängus lapsed õpivad kasutama korduskaarte.
 




Õpetaja Darja Smoljak

Muinasjuttu koostamine ja esitamine robot MTiny abil.

Eesti keel kui teine keel (keelekümblusrühm): Laps kuulab eesti keelset ettelugemist või jutustamist ning tunneb kuuldu pildil ära.

Kordab järele õpitud sõnu ning kasutab neid tuttavate esemete, tegevuste ja omaduste nimetamiseks.

Eeltegevus:

Üllatusmoment- karp lukuga, mida lapsed peavad avama luuletusega „Lukk on meie karbi ees, kes küll luku lahti teeb...“. Karbi sees on robot MTiny, mille abil muinasjutt hakkab looma. Robotil on ees lumepalli mask. Põrandal on kaks plakatit talvest, ühel on lapsed, kes mängivad lumepallidega, ehitavad maja.Teisel plakatil on talvine mets, millel on hunt, jänes ja rebane ka peal.

Õpetaja loeb ette muinasjuttu, lapsed juhivad robotit puldiga sõnade järgi.

Järeltegevus: Arutelu muinasjuttu põhjal. Kust Siim alustas oma teekonda ja kus lõpetas, keda ta oma teel kohtas ja mis juhtus. Õpetaja palub lastel joonistada lumepalli Siimu teekonda või talvist metsa, kuhu Siim kogemata sattus veeredes.

 

 

Беседовали с детьми о здоровом образе жизни и что это значит.  Робот Панда помогла повторить азбуку здоровья: режим, спорт,  правильное питание, гигиена, свежий воздух, хорошее настроение, сон.